Millora de la competitivitat del sector vitivinícola a la Terra Alta 2012

La millora de la competitivitat del sector s’abordarà mitjançant l’estudi sobre la tipificació de la garnatxa blanca i constitueix una aposta estratègica per a la comarca via la valorització dels preus del raïm i dels vins i de la seva comercialització en mercats internacionals i nacionals.

 

Es treballa en 3 àmbits:

  • Necessitat d’aprofundir en el coneixement de la composició del raïm i el tipus de vins que es poden obtindre.
  • Necessitat d’estudiar i definir acuradament les característiques aromàtiques i gustatives dels diferents estils de vins de garnatxa blanca.
  • Necessitat d’estimular la transferència dels estudis realitzats per millora la formació i reciclatge dels actors del sector.

 

Objectius específics de l’acció:

 

  •  Millorar la competitivitat del sector aportant arguments de venda via la diferenciació del producte basat en la tipificació i caracterització de la garnatxa blanca.
  • Obtenir noves eines que permetin optimitzar els itineraris vitícoles i enològics per tal d’obtenir la millor expressió possible de tipicitat en els vins de garnatxa blanca.
  • Afegir una anyada més per a la definició dels trets típics de la varietat Garnatxa Blanca en funció dels tipus de vi objectiu (jove o elaborat en bota) per a l’homologació dels descriptors de la varietat.
  • Aprofundir en la influència del terrer, dels factors vitícoles i els factors enològics sobre la qualitat i tipicitat dels vins de Garnatxa Blanca.
  •  Elaborar un estudi de posicionament del producte en el mercat basat en l’avaluació de l’acceptació del varietat a nivell de consumidor

Adjudicació

L'estudi Millora de la competitivitat del sector vitivinícola a la Terra Alta 2012 va ser adjudicat a la Fundació Universitat Rovira i Virgili (FURV) per un import de 37.305,94 euros, IVA inclòs.

fShare
0
Altres notícies de la comarca