Notícies

Quin modèl de gestió turística volem per la Terra Alta?

El proper dijous 28 de març, en el marc del projecte “Treball a les 7 comarques”, Terra Alta Més organitza una Jornada Professional adreçada al sector turístic de la Terra Alta per conèixer diferents models d’èxit de gestió turística a Catalunya i debatre sobre elements que podrien ser d’interès pel futur turístic de la comarca. La Jornada tindrà lloc al Convent de Sant Salvador, a Horta de Sant Joan, de les 09:00h del matí a les 13:30h del migdia. 

INSCRIPCIONS

 

A la Jornada hi participaran destinacions com el Penedès, la Garrotxa o el Pallars Jussà que han apostat per diferents models de gestió público – privada que els han permès tirar endavant amb èxit projectes col·lectius de dinamització i comercialització del seu territori. 

També hi tindrà lloc una taula rodona en què l’Associació de Turisme Rural de la Terra Alta, l’Associació d’empreses de la Via Verda de Val de Zafán i varies empreses turístiques de la Terra Alta (Càmping Port Massaluca, Celler Arrufí, Identitat Olive Oil, Hotel Miralles i Laura Pinto) debatran sobre quines són les claus de futur per millorar la competitivitat turística de la comarca. 

D’altra banda, a l’inici de la Jornada, també es parlarà sobre quines han estat les accions que s’han dut a terme en matèria d’enoturisme, oleoturisme i cicloturisme, productes clau pel territori. Aquesta explicació anirà a càrrec de DCB Turisme, Tourislab i Oleasoul, empreses que han col·laborat amb Terra Alta Més els últims anys. 

El punt i final de la Jornada el posarà Santi Valldepérez, expert en comunicació turística, que explicarà la importància de sumar en turisme i com crear sinergies efectives des de la comunicació. 

Des del programa Terra Alta Més es treballa des de fa anys per millorar la cooperació entre les empreses de la comarca, un tema clau per avançar en la competitivitat del territori i de les empreses que hi estan ubicades. La Jornada professional del proper 28 de març és una acció més de les que s’estan desenvolupant. 

Durant els darrers anys, s’han fet actuacions adreçades a la creació i visualització de productes turístics (com la creació de la Ruta del Vi de la Terra Alta) i s’han realitzat assessoraments per millorar la competitivitat de les empreses, entre d’altres. Una tasca important per afavorir que sector públic i sector privat treballin en xarxa per millorar la dinamització turística de la comarca.