Notícies

Trobada d’intercanvi per conèixer bones pràctiques enoturístiques al Penedès i al Bages

Una vintena d’empresaris del sector turístic de la Terra Alta visiten els territoris del Penedès i del Bages per conèixer bones pràctiques de gestió enoturística.

Des del projecte Terra Alta Més, Treball a les 7 comarques, s’ha organitzat un benchmark de tres dies als territoris vitivinícoles del Penedès i el Bages per conèixer bones pràctiques en matèria d’enoturisme, el qual ha estat subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local.



Aquesta trobada d’intercanvi per conèixer bones pràctiques s’ha adreçat al sector turístic de la Terra Alta amb l’objectiu de descobrir experiències enoturístiques inspiradores d’altres zones de Catalunya. Aquest tipus d’accions contribueixen a generar sinergies entre els participants i incentiven noves propostes pel territori.

Pel que fa al programa plantejat, el viatge va començar al Consorci d’Enoturisme Penedès on Núria Sala, directora del Consorci, va explicar el model de gestió públic-privat del Consorci, quines són les seves línies d’actuació i com treballen colze a colze amb el sector privat per a la promoció de la destinació i la comercialització de les seves experiències.

En l’acabar, el grup va iniciar una passejada fins al Camí del Vi de Vilafranca, producte turístic guanyador d’un Premi de Turisme 2018 a “Millor Experiència Turística”, que ofereix un recorregut senzill on, gràcies a les diferents estacions que hi ha al camí, es pot experimentar el món de la vinya i del vi amb els sentits.

També es va visitar Mas Tinell, hotel, celler i espai gastronòmic, on van poder conèixer l’aposta que ha fet l’establiment per arribar a un segment prèmium sota un concepte global enoturístic.

La darrera activitat del primer dia va ser la visita al celler Jean León, una oportunitat per conèixer com potencien la història del seu protagonista, Ceferino Carrión, amb un storytelling exemplar.

El segon dia va començar amb una experiència de Bike&Wine al celler Albet i Noya. Una ruta en bicicleta elèctrica entre vinyes per admirar el paisatge vitivinícola del Penedès i una oportunitat per buscar similituds amb la Terra Alta. Poateriorment, es va visitar el celler, el qual és pioner en l’elaboració de vins ecològics i referent en enoturisme al Penedès (compta amb un ampli ventall d’experiències segmentades per motivació i tipus de públic).

A la tarda, el grup va visitar CIC la Fassina de Santa Sadurní d’Anoia, actual Centre d’Interpretació del Cava. Allí van poder observar com treballen de forma conjunta el sector públic i privat i com es comercialitzen activitats del territori des del mateix centre, que també funciona com a oficina de turisme. També disposen d’una sala on fer esdeveniments i on s’hi realitzen trobades amb el sector.

L’últim dia era el torn del territori del Bages on el grup va iniciar la jornada amb la visita al celler Abadal, establiment que va rebre, l’any passat, el premi a “Millor centre enoturístic de Catalunya”. El celler ofereix un ampli ventall d’activitats molt competitiu a més d’un projecte enològic pioner en elaboració de vins experimentals.

El dia va seguir amb una excursió a peu per les tines de vinya de la Vall del Flequer, patrimoni vitivinícola únic al món. Allí, l’empresa Bages Terra de Vins, agència dinamitzadora de l’enoturisme al Bages, va explicar la singularitat d’aquest patrimoni i quina repercussió té pel territori.

El dia va finalitzar amb el dinar i la visita al celler Oller del Mas on el grup va poder conèixer un projecte enoturístic ambiciós que disposa d’un celler en un castell medieval, un restaurant, piscina, camp de futbol i voleibol, pistes de pàdel, camps de golf i un eco-hotel que tenen pensat obrir en un futur. 

La varietat del programa i la singularitat de les visites han fet que la valoració del viatge hagi estat molt positiva. Aquesta iniciativa ha permès que empresaris turístics de la Terra Alta s’adonessin de la necessitat del treball conjunt i de les oportunitats que això els pot oferir. També s’ha vist la necessitat d’especialitzar l’oferta i tenir les infraestructures adaptades perquè l’experiència del visitant sigui òptima.

Aquest viatge ha estat la primera acció després de l’estructuració de la Ruta del Vi de la Terra Alta, presentada el passat 18 de gener. Aquest tipus d’actuacions permeten conèixer dinàmiques de treball, formes de gestió público-privades i iniciatives de comercialització que es podrien aplicar al propi territori per tal d’impulsar la dinamització de l’actual ruta.

 

fShare
31