Notícies

Els empresaris vitivinícoles de la Terra Alta despleguen les estratègies per les seves gammes mitjanes altes i les de gran consum

Una quinzena de productors es van reunir per debatre i validar les accions que es duran a terme durant els propers mesos per fer créixer la visibilitat i presència dels vins de la Terra Alta en els canals de Restauració i de Gran Consum respectivament. Els projecte d’aquest 2016, se sumen als anteriorment realitzats per fomentar la competitivitat del sector.

Una destacada representació dels cellers de la Terra Alta, es van reunir el passat dijous 21 d’abril a la seu del Consell Comarcal, a Gandesa per debatre les principals accions a implementar dins de l’any 2016 per seguir reforçant la seva posició en el mercat. La sessió de treball es va estructurar en base a les diferents estratègies que els cellers estan seguint des de fa temps. En concret, d’una banda, l’estratègia de Gamma Mitjana-Alta que pretén posicionar els vins de major qualitat de la comarca en el mercat, i especialment en el canal de la restauració de nivell mig alt de Barcelona on els vins de la Terra Alta volen tenir una major presència. I per altra banda, l’estratègia de Gran Consum que cerca apropar els vins de la Terra Alta en la Gran Distribució més sofisticada , és a dir aquella que valora tenir una oferta de producte amplia on es representin les diferents DO catalanes entre elles la de Terra Alta amb productes de qualitat i valoritzats.

Aquests projectes, donen continuïtat a les iniciatives realitzades en els anys 2014 i 2015 respectivament, en les quals es va realitzar un procés de reflexió estratègica pel sector vitivinícola de la Terra Alta i es va establir una Pla d’acció per cada estratègia identificada que es va començar a implementar l’any passat. Són doncs accions que s’emmarquen en el projecte “Treball a les 7 comarques” Terra Alta +, liderat pel Consell Comarcal de la Terra Alta amb el suport del SOC (Servei d’Ocupació de Catalunya), en el marc dels programes al desenvolupament local, l’objectiu dels quals és dinamitzar la competitivitat de les empreses.
A més en la implementació de les accions el Consell Comarcal compta amb la col•laboració del Consell Regulador de la Denominació D’origen Terra Alta que participa activament per donar recolzament als cellers.

En els propers mesos es treballarà conjuntament amb els cellers en el desplegament d’aquestes iniciatives que han de permetre al sector millorar la seva posició competitiva en el mercat. En el cas de l’Estratègia de gamma mitjana alta, es prossegueix el treball iniciat l’any passat que es va culminar amb l’organització d’un acte a Barcelona que va servir per presentar els vins de gamma alta al canal professional de Barcelona (restauradors, prescriptors i botigues especialitats) i que va ser ben valorat pels assistents i els propis cellers. Enguany, es vol dotar al sector de les eines necessàries per recolzar l’accés dels seus vins a la restauració de gamma mitjana alta de la zona de Barcelona, més enllà de la celebració d’actes o esdeveniments, i per aquest motiu, es proposa treball en fins a dotze àrees estratègiques que han de permetre elaborar un Pla Estratègic pels vins de Gamma Mitjana Alta per facilitar el seu accés al canal restauració de Barcelona. Així, entre altres àrees en les quals es treballarà hi ha l’anàlisi i propostes per millorar la visibilitat a internet dels vins, el posicionament en les xarxes socials, la gestió de les marques, la informació facilitada als potencials clients (brochures,..), la comunicació amb els prescriptors (bloggers, mitjans i premsa especialitzada, etc.), entre altres coses. Aquest treball s’implementarà en coordinació amb el Consell Regulador de la Denominació d’Origen Terra Alta.
A més, a partir d’aquest Pla Estratègic, el sector podrà arribar de forma més eficaç al target (restauració), reforçarà la imatge dels vins de la Terra Alta de gamma mitja alta i millorar la interacció amb els clients i la informació de mercat.

En el cas de l’Estratègia de Gran Consum, els vins de la Terra Alta encara hi estan poc representants en general, i en comparació amb altres DO catalanes, el repte doncs és el de millorar la presència dels vins de la comarca en les empreses de Gran Distribució més sensibles a tenir una oferta àmplia i representativa de vins ben valoritzats. Enguany s’inicia la implementació del pla d’acció i a tal efecte, els cellers interessats en treballar amb el canal de la Gran Distribució representada a Catalunya, es podrà beneficiar d’una projecte que té obtindrà informació per un millor ajust dels vins de la Terra Alta a les necessitats de la Gran Distribució, que detectarà oportunitats de venda però sobretot que permetrà sensibilitzar els compradors de la Gran Distribució envers els vins que s’elaboren a la Terra Alta, facilitant-los en el seu cas la informació que requereixin per part dels cellers per un millor coneixement dels vins de la Terra Alta i el seu potencial.